The Transparency that Helps All of Us with Marsya Maharani & Petrina Ng

The Transparency that Helps All of Us, may unearth a lot of feelings, anger, and hurt as we are exploring the taboo subject of contracts, non-disclosure agreements, and dive one level deeper into money talk. As highlighted by the title of this episode, Gendai members Marsya Maharani and Petrina Ng, hope to prevent more people to learn lessons the hard way and avoid institutional and relational harm. Together, we questioned the seemingly fixed and rigid nature of contracts, while debunking the collective belief that the institution knows better.

This episode was recorded during the spring of 2023.

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À travers The Transparency that Helps All of Us, des sentiments de colère et des blessures passées peuvent remonter à la surface, car nous explorons le sujet tabou des contrats et plongeons un peu plus loin dans les discussions sur l'argent. Comme le souligne le titre de cet épisode, Marsya Maharani et Petrina Ng, membres de Gendai, espèrent éviter que davantage de personnes apprennent leurs leçons à la dure et contrecarrer les préjudices institutionnels et relationnels.

Cet épisode a été enregistré au printemps 2023.

Gendai

Throughout its 20-year history, Gendai has supported experimental curatorial and organizational practices, whilst creating space for East Asian artists and artists of colour. As Gendai’s newest stewards, we (Marsya Maharani and Petrina Ng) are investing in the future of racialized arts leadership through collective research and practice. We began with Gendai MA MBA: Mastering the Art of Misguided Business Administration, a year-long capacity-development & network-building think tank between nine majority-BIPOC art collectives to critique and re-imagine institutional practices by centering values of collectivity, equity, and access. This developed into Gendai CO-OP: ongoing research that responds to toxic labour conditions especially experienced by BIPOC arts workers at museums and art galleries. MA MBA and CO-OP collaborators continue to meet via a bi-monthly casual drop-in to share stories and solicit advice from each other. Using gossip as a methodology to trace the contours of institutional power, we build relationships with emerging and mid-career arts practitioners of colour to learn about current workplace dynamics in the sector. Through peer mentorship and access to Gendai’s platform, resources, and network, we have been experimenting with how racialized arts practitioners can support each other in pursuing non-institutional futures and imagine “off-ramps” from the linear expressway of traditional, capitalist, and institutional career progression in the arts. Petrina and Marsya are informed by their roles and responsibilities as racialized settlers and uninvited guests working and learning on Tkaronto (Toronto), which is on the treaty lands and territories of the Mississaugas of the Credit, and the traditional territories of the Wendat, the Haudenosaunee, the Chippewa, and the Anishinabeg First Nations. 

Tout au long de ses vingt ans d'existence, Gendai a soutenu des pratiques curatoriales et organisationnelles expérimentales, tout en créant un espace pour les artistes d'Asie de l'Est et pour les artistes de couleur. En tant que nouvelles administratrices de Gendai, nous, Marsya Maharani et Petrina Ng, investissons dans l'avenir du leadership artistique racialisé, par le biais d'une recherche et d'une pratique collectives. Nous avons commencé avec Gendai MA MBA : Mastering the Art of Misguided Business Administration ; un groupe de réflexion d'une durée d’un an sur le développement des capacités et la création de réseaux entre neuf collectifs artistiques à majorité BIPOC, pour critiquer et réimaginer les pratiques institutionnelles en centrant les valeurs de collectivité, d'équité et d'accès. Cette réflexion a débouché sur Gendai CO-OP ; une recherche en cours qui répond aux conditions de travail toxiques subies par les travailleurs artistiques BIPOC dans les musées et les galeries d'art. Les collaborateurs du MA MBA et de CO-OP continuent à se rencontrer tous les deux mois pour partager leurs histoires et solliciter des conseils les uns des autres. En utilisant le commérage comme méthodologie pour tracer les contours du pouvoir institutionnel, nous établissons des relations avec des praticiens artistiques de couleur, émergents ou à mi-carrière, afin d'en savoir plus sur la dynamique actuelle du lieu de travail dans le secteur. Grâce au mentorat par les pairs et à l'accès à la plateforme, aux ressources et au réseau de Gendai, nous avons expérimenté la manière dont les praticiens des arts racialisés peuvent se soutenir mutuellement dans la poursuite d'un avenir non institutionnel et imaginer des « sorties » de la voie express linéaire de la progression de carrière traditionnelle, capitaliste et institutionnelle dans le domaine des arts. Petrina et Marsya sont informées par leurs rôles et responsabilités en tant que colons racialisés et invités non invités travaillant et apprenant à Tkaronto (Toronto), qui se trouve sur les terres et territoires traités des Mississaugas du Crédit, et sur les territoires traditionnels des Wendat, des Haudenosaunee, des Chippewa et des Premières nations Anishinabeg.

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